Friday, November 04, 2005

Fotboll

Jag kan bli så irriterad ibland. Nu tänker jag på Sören Larsen sist som blir sur och kallar DIF för giriga för att han inte fick ut några hundra tusen mer. Han fick ju iaf något! Plus att om inte DIF hade satsat på honom från början (man måste komma ihåg att de köpte honom SKADAD och ändå satsade pengar och tid på honom för att de trodde på hans kvaliteér) så hade han aldrig hamnat i Schalke 04 in the first place.
Kul att Stenman blir proffs och rätt skönt att bli av med honom. Stelbente Stenman som en del kallar honom. Han kan vara riktigt bra i en match för att sen dyka ner i ett konstigt träsk av felpass, märkliga inlägg och bortgjord i eget straffområde. Men bra att DIF får åtta miljoner för honom iaf, det tycker jag. Frågan är ju vem som får ta hans plats.
Sen kan man tycka att det är dags för Arneng att gå vidare. Att han inte är lagkapten säger ganska mkt om vad han och DIF egentligen har för relation, av vad jag har hört (från "säkra" källor) är han ju väldigt divig och har en dålig anpassningsförmåga och är kanske inte den som bringar mest go stämning i laget direkt. Men vem ersätter man då med?

Det kan bli kul nästa år om det satsas på lite nya spelare och några av de gamla (typ Hysen) stannar. Riktigt kul till och med. Vore ju helt sjukt om det blev guld igen, det skulle ju vara det fjärde på fem år. Sjukt bra. Drömma går ju alltid.... =)

1 comment:

idasol said...

Hej jag är så glad att vi blir av med Stenman. "hej jag har håkan mild som idol"-Stenman som jag brukar kalla honom. Snart är han 40 bast och vill komma tillbaka och kommer bara bli skadad och utburen på bår. We know the story... Apropå Arneng så har jag hört att han är sjukt tråkig men annars ganska snäll och mesig och säger inte så mycket. Eller? Ja, vad vet jag. Det är ju inte direkt så att jag får vara med i omklädningsrummet (även om jag skulle vilja... :-))
Kram kram!