Monday, November 21, 2005

Min härliga söndag

Vill dela med mig av min underbara söndag!

Vaknade upp till ett vinterland. Äntligen! Det hade förstås snöat på kvällen innan men det var ju så mörkt så det syntes knappt. Hursomhelst, hoppade ur sängen och åt lite gröt till frukost. Hade tänkt träna men det var så jäkla fint väder så jag och P bestämde oss för att ta en långa promenad istället. Vi satte på oss långkalsonger, vantar och mössa och gick ut i den klarblå dagen. Vår tanke var att gå runt Trehörningen men vi insåg att det 1. var för långt 2. ej genomförbart rent praktiskt (det går ingen riktigt väg runt) 3. lite för ambistiöst med tanke på kylan (även om man kan gå sig varm...) så vi gick en liten bit längsmed vattnet och vek sen upp i villaområdet.
Vi tittar alltid på hus. Jag tycker det är jätteroligt! Ibland har människor så konstiga hus, ibland värsta kreativa lösningarna och för det mesta är allting jättefint. Sen gick vi hem. Jag gick över till mormor eftersom jag skulle låna ut en telefon som vi inte använder eftersom vi inte har ngn hemtelefon. Min kära mor kom över med en massa goda tillbehör till laxmackor så jag ringde P och vi åt lunch tillsammans alla fyra hos mormor. Sen handlade jag en adventskalender med choklad i till min darling. Han ville äta upp alltihopa på en gång men jag satte stopp.
Till middag åt vi (äntligen!) köttfärslimpa. Det var verkligen asgott. Med bacon runt om och med brunsås och lingonsylt till. Med potatisklyftor med lök och morötter i ugnen. Sen såg vi söndagsfilmen på TV4 och sen gick vi och la oss.
Vilken trevlig dag.

4 comments:

Studiomannen said...

Trehörningen är väl inte stor? Skojar bara - visst är det skönt att vara en naturmupp ibland. Och trots att jag enligt normen borde retas med Stockholmare oupphörligen anser jag att det finns enastående möjligheter att ta vackra promenader i Storstockholm.

Anonymous said...

Hej hopp! De lät skönt jag och AK47 va ute och promenerade i Lördags i min förort de va grymt mysigt, vi va ut i 2h Diesel jag och Ak var helt slut när vi kom hem men då fick man bullar och varm choklad, de va inte illa vill jag lova! Älskar att varaledig och kunna ta en promenad mitt på dagen, vi behöver sånt för att överleva vintern tror jag...

sarpo said...

Jag tror du har rätt Tess. Man behöver vara ute i ljuset under de dagar man faktiskt är ledig för att orka med mörkret.
Behöver kanske skaffa en hund, då måste jag ju gå ut och motionera. Det är smart!

Studiomannen said...

Tess - Diesel och AK47. Låter lite suspekt. Vad vet polisen? ;-)