Monday, November 21, 2005

Tandläkaren

Jag hatar egentligen inte att gå till tandläkaren, det brukar inte vara så farligt. Jag vet att en del har tandläkarskräck men det som jag tycker är jobbigast med att gå dit är ju att man inte har en susning om vad de pysslar med. Jag fattar inte vad termerna de använder betyder. Subtalt composit och allt vad det heter. Sen är ljuden lite obehagliga men det tror jag är för att man inte vet vad det är de gör också.
Idag lagade jag ett hål. Jag tar aldrig bedövning när jag gör sånt, det är ju helt onödigt tycker jag. Hursomhelst, hon började hålla på att borra och allt vad de gör och det gjorde lite ont men jag stod ut. Efter ett tag säger hon till mig "Känner du nånting?" och jag nickar så hon säger "gör det ont?" varpå jag gör en liten gest som ska betyda ngt i stil med jovars. Hon frågar försiktigt "kan vi fortsätta?" och jag nickar till svar. Då säger hon "herregud, arma barn". Min tandläkare är jättegullig och snäll. Jag gillar henne, det är därför jag håller fast vid henne trots att hon befinner sig i Älta.

No comments: