Wednesday, November 16, 2005

Tekniska prylar

Jag har varit på så många bloggar de senaste dagarna och ännu inte kunnat hitta ngn bra DIF-bloggare. Var fan är de nånstans? Är det ngn som sett ngn bra blogg i Djurgårdsanda så skicka förslag till mig!

Jaha, ska köpa mobil och micro idag med min mor för mina födelsedagspengar. Det ska bli trevligt men jag vet inte vad man ska välja. Jag är sjukt dålig på tekniska prylar, på det mesta faktiskt när det gäller sånt. Datorer och dataspel tex. Jag har ingen dator med internet hemma, det var senast ett år sen jag hade en dator som man överhuvudtaget kunde använda (P´s gamla dator från typ 96 räknar jag inte ens) och för några dagar sen frågade jag P om han ville ha ett dataspel i julklapp. Han log lite och sa ngt svävande... Och jag sa nånting i stil med "vad kan man köpa för spel till den datorn vi har" och han bara skrattade och sa "du är så söt". Den kommentaren betyder allt för ofta "du är så söt för att du inte förstår och därför är du lite gullig som är dum i huvet" typ (fast på ett "snällt" sätt) (jag skulle ju hellre vilja att det faktiskt betydde "du är så söt" punkt). Jag har fortfarande inte klurat ut hur man vet om spelen passar till ens dator, diskussionen dog när sötheten kom på tal för ärligt talat... vad svarar man på det?

2 comments:

Anonymous said...

Jag håller med på ett sätt så klangar "du e så söt" likadant som "men lilla gumman"..
När jag blir "lilla gummad" brukar jag svara med "lilla gubben", men på "du e så söt" blir jag som du stumm. Kan bero på att man letar så hårt efter komplimanger så man försöker suga åt sig den lilla frasen som att man faktisgt e söt och inte "dum"...
kram kram Tess

sarpo said...

Du har precis rätt. som vanligt... =) Vad ska man egentligen säga på en sån kommentar. Om ngn läser detta så tycker jag vi utlyser en tävling!