Monday, November 28, 2005

Min mamma

Idag har ingen av mina kära klasskamrater som jag brukar mejla med om dagarna varit på mejlen. Känner mig lite ensam och bortglömd... var är ni?

Nu är det snart dags att gå hem. Eventuellt kan det lösa sig (lite grann) på pengafronten idag. Vilket skulle vara helt sjuuuuuukt skönt. Dels för julklapparnas skull och dels för huvudets skull. Man blir helt obsessed av tanken på pengar. Det är nästan lite läskigt. Men som sagt, det kan ha ljusnat ngt på den punkten. Isåfall börjar jag nästan gråta.

Börjar nästan gråta när jag tänker på min mamma. Jag ska bli som min mamma när jag blir stor. Hon skulle aldrig låta mig gå under, det känns tryggt. Mina framtida barn (om jag får några) ska aldrig behöva tveka om att fråga om hjälp från min sida. Aldrig. Om jag har dåligt med cash, dåligt med motivation, över huvud taget det rätt dåligt så finns det andra saker att göra. Min mamma har bjudit mig på middag hela veckan typ för att jag inte har ngn mat. Hon kommer hem till mig för att se på Idol (hon har inte ens en fyra, endast SVT 1) och säger "jag blev så sugen på kvällsmacka!" och har köpt inte bara en macka var till oss för kvällen utan "råkar" sen lämna kvar typ tio frallor, en ostbit/skinka/leverpastej eller vad det nu råkar vara och en mjölk. Dels för att jag inte ska behöva säga tack och få dåligt samvete och dels för att hon är orolig för mig och vill stilla sitt ömma modershjärta.
Jag älskar min mamma, hon är bäst. Jag ska hem till henne idag och äta middag - spaghetti och köttfärssås. Mums.

4 comments:

Studiomannen said...

Jag vet att du kommer att bjuda igen när du kan. Det vet din mamma också. Tills vidare blir hon glad att du kommer. Vad skulle man göra utan snälla mammor?

idasol said...

Jag skulle bara vilja tillägga att hon inte bara är underbart snäll och glad mot sina egna döttrar utan även mot "lånade", såsom jag själv. Jag håller med Sara om allt i inlägget, jag har ju haft fördelen att bo med din mamma och dig (plus med bara din mamma, sjukt...) och vet vad jag talar om. Puss till henne!

Anonymous said...

jag tycker också att det var sjukt fint du skrev om din mamma. och jag håller med ida och kan inte låta bli att tänka på alla gånger din mamma har hämtat oss när vi varit ute så vi ska slippa åka runt på nattbussar.

mammor som hon är en förebild för alla oss som nån gång kanske får barn.

Anonymous said...

hej hej
Ja vad skulle man göra utan sin mamma??
I dag är jag här och redo för lite mail bombning!
Kram kram