Monday, November 07, 2005

Lunch

Har jag helt glömt bort att äta. Klockan är nu halv tre och jag är fortfarande inte hungrig. Helt sjukt. Jag tror jag är sjukare än jag vill erkänna för mig själv. Nu börjar jag känna mig lite snorig också. Inte bra. Har verkligen inte ngn lust med att bli sjuk.

Har suttit hela morgonen (höll jag på att säga men det är väl hela dagen antar jag eftersom tiden gått) och filat på lite information om Puerto Vallarta. Det verkar vara ett trevligt ställe. Jag gjorde en broschyr också som jag tyckte att han kunde få läsa på planet ner, med lite bilder och så. Det är lite trevligare än bara svart-vit text. Det var det som gjorde att jag glömde lunchen.

Igår hade jag och min darling P först ett litet bråk men sen blev vi vänner med besked. Det var trevligt tycker jag. Inte att bråka förstås men att bli sams. Det är precis vad man behöver när det är så här mörkt och trist ute. Som tur är har vi ju inte drabbats av minusgrader ännu så det är kanske ngt att vara tacksamma för. Det gör också att jag kan längta lite till julen, få lite julstämning och sådär. Jag längtar tills ljusen brinner i varje fönster. Dessutom bor jag ju nu i ett villaområde så där kanske det blir jättemysigt. Det kan också bli katastrofalt om jag har grannar som vill showa med ljussättningar i all världens färger.

No comments: