Saturday, November 12, 2005

Här är jag

För alla er som undrat... =)

Jag har varit däckad av den värsta hostan. Fick hemska flashbacks till den gången när jag typ hostade lungorna ur mig för att sedan inte kunna andas en morgon så vi fick åka i ilfart till sjukhuset där det konstaterades lunginflammation. Det var inte så särskilt skoj. Men denna gång hjälpte cocillanan mycket bättre. Det är morfin i, visserligen bara en pytteliten mängd men det räcker för att stilla en orolig hals och också för att göra ens huvud mycket tyngre dagen efter. Men det smakar faktiskt inte så illa.

Idag, lördag kl 14.30 ska jag på kalas. Det blir nog trevligt. Min kusin A fyller år. Om några veckor fyller kusin T år, hon blir arton. Det är ju kul. Vi har lovat att ta med henne ut på stan. Vart går man då? Jag har faktiskt inte ngn aning. Men varför inte ta Claras? Där vill de ju bara ha arton-nittonåringar. När I fyllde 25 fick vi nästan inte komma in för att vi var för gamla! Vad är det för skitsnack? Nej, det håller inte. Men det kanske räcker för min kusin förstås.

Jaha, annars då? Jag har slökollat på mina tre kanaler hela veckan eftersom jag varit sjuk. Det roligaste var ju helt klart tjejen på idol som inte kunde fatta att även om man är bra på karaoke så passar man inte i Idol 2005 - hon hänvisade till sina fans i Märsta. Asbra! Jag skrattade så jag grät. Tyvärr kommer jag ju missa en höjdpunkt nästa vecka eftersom det är dags att gå till praktiken igen - Olas Mandy-tolkning! Jag har sett fram emot det men tyvärr....

Nej, nu får det vara slut för idag. Ville bara skriva, det har kliat i mina fingrar hela veckan av längtan till bloggen. Det blir som en drog liksom.

Ha det. Ses på måndag.

No comments: